Problem med att ansluta till Automower via Connect@Home(Bluetooth)

Om din Automower®-robotgräsklippare inte visas i Automower® Connect-appen när du försöker lägga till den via Bluetooth (med alternativet för kort räckvidd Connect@Home eller Automower® Direct) bör du kontrollera följande:

  • Är du tillräckligt nära klipparen? Du måste befinna dig nära klipparen tills parkopplingen är klar.
  • Om du har flera robotgräsklippare ska du se till att du försöker ansluta till rätt klippare. Kontrollera serienumret (det hittar du antingen i menyn Om på klipparen eller på klipparens typskylt).
  • Starta om klipparen. När du startar om klipparen aktiveras parkopplingsläget för Bluetooth i 180 sekunder på alla klippare tillverkade efter 2018.
  • Kontrollera att klipparen inte redan är ansluten till en annan telefon. Klipparen kan bara vara kopplad till en aktiv Bluetooth-anslutning i taget.
  • Kontrollera Bluetooth-inställningarna i telefonen och i Automower® Connect-appen. På Android-telefoner behöver du även kontrollera dina platstjänster. 
  • För iPhone: Kontrollera om klipparen redan är parkopplad med din enhet (öppna Inställningar > Bluetooth). Om den är parkopplad kopplar du bort klipparen från telefonen och sedan försöker du parkoppla enheten med klipparen igen genom att följa instruktionerna i Automower® Connect-appen.

Problem med att ansluta till Automower via Connect@Home(Bluetooth)

Om din Automower®-robotgräsklippare inte visas i Automower® Connect-appen när du försöker lägga till den via Bluetooth (med alternativet för kort räckvidd Connect@Home eller Automower® Direct) bör du kontrollera följande:

  • Är du tillräckligt nära klipparen? Du måste befinna dig nära klipparen tills parkopplingen är klar.
  • Om du har flera robotgräsklippare ska du se till att du försöker ansluta till rätt klippare. Kontrollera serienumret (det hittar du antingen i menyn Om på klipparen eller på klipparens typskylt).
  • Starta om klipparen. När du startar om klipparen aktiveras parkopplingsläget för Bluetooth i 180 sekunder på alla klippare tillverkade efter 2018.
  • Kontrollera att klipparen inte redan är ansluten till en annan telefon. Klipparen kan bara vara kopplad till en aktiv Bluetooth-anslutning i taget.
  • Kontrollera Bluetooth-inställningarna i telefonen och i Automower® Connect-appen. På Android-telefoner behöver du även kontrollera dina platstjänster. 
  • För iPhone: Kontrollera om klipparen redan är parkopplad med din enhet (öppna Inställningar > Bluetooth). Om den är parkopplad kopplar du bort klipparen från telefonen och sedan försöker du parkoppla enheten med klipparen igen genom att följa instruktionerna i Automower® Connect-appen.
 Bloggmeny

Help Center

Välkommen till din digitala självservice handbok för din Husqvarna Automower® robotgräsklippare. I vårt Help Center så hittar du artiklar om hur olika delar på din Automower® byts ut och hur man avhjälper olika sorters fel.
Välj bland kategorierna eller se alla våra artiklar nedan.
Logga in